REC0010425 |
Relaxació i meditació a l'aula |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
11/7/2022 - 15/7/2022 (20 hores) de 9:00h a 13:30h |
|
ESC Maria-Mercè Marçal |
|
c. de Pau Casals, 15 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2021 - 11/07/2022 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
25
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs teòrico-pràctic per aprendre tècniques de relaxació i meditació que serviran per a potenciar el benestar del professorat i també de l'alumnat.
Aquestes eines i tècniques que tenen l’origen en el ioga, permetran treballar l’atenció, la concentració i aprofundir en la relaxació física, mental i emocional.
A cada sessió s'impartirà contingut teòric dels conceptes del curs i s'introduiran eines i exercicis aplicables tant a nivell individual pel professorat com grupal per a realitzar a l'aula. En la mateixa sessió, els i les alumnes posaran en pràctica algunes de les eines i exercicis presentats en la primera part de la sessió.
Informació inscripcions: http://geus.cat/ee2022
|
| |
Objectius |
Oferir eines al professorat per potenciar el seu propi benestar i poder-les ofereixin també als seus alumnes.
Conèixer les bases de la relaxació, les diferents tècniques i exercicis per a realitzar-la.
Conèixer la pràctica de la meditació, les seves principals tècniques, els seus beneficis i les possibles dificultats a l’hora de practicar.
Aprendre les principals pràctiques de foment de l’atenció i la concentració.
|
| |
Continguts |
-El ioga, la relaxació i la meditació
-Les bases de la relaxació: característiques i tècniques específiques
-Les eines bàsiques de la meditació
-Pràctica de la relaxació
-Pràctiques d’atenció, concentració i meditació
-Les dificultats durant la pràctica de meditació
-La diferència entre relaxació i meditació
-Els beneficis de la meditació i la relaxació a l'aula
-La preparació de l'ambient i la creació de rutines a l'aula
-Exercicis de relaxació dins l’aula
-Pràctiques de meditació dins l'aula
-Com dissenyar pràctiques de relaxació i de meditació
-Com dissenyar un programa de relaxació i meditació per a l'aula
- Recollida de dades:
*El quadern de Bitàcola de l'alumne/a
*Test per als/les alumnes/as
*Recollida i buidatge de dades per al professorat.
|
| |
Formador/a |
Rita Macías / Laia Sera
|
| |
Avaluació |
En la darrera sessió del curs, cada participant haurà de:
-Presentar la programació d'una sessió de meditació o una relaxació guiada per a aplicar-la a l’aula, que segueixi les orientacions rebudes en les sessions teòriques i pràctiques
-Lliurar un text de reflexió (100 paraules) sobre les pràctiques d’interiorització proposades valorant el grau d'aplicabilitat a l'aula i els beneficis que poden aportar en la seva tasca docent
-Respondre una enquesta per manifestar el seu grau de satisfacció en relació al desenvolupament del curs, grau d'assoliment dels objectius i aplicabilitat a la seva tasca docent.
|
| |
Requisits de certificació |
És obligatòria l'assistència a un mínim del 80% de les sessions presencials, proposar una meditació o una relaxació guiada per a aplicar-la a l’aula, i lliurar un text de reflexió sobre les pràctiques d’interiorització realitzades.
|
| |
E-mail |
geus@mrp.cat
|
| |
|
|